Наші справи

Інтегрований урок з української мови
І.  Вступне слово
          Сьогодні у нас узагальнюючий урок із теми „Дієслово”. Ми повторимо все що вивчили про дієслово а щоб урок був цікавішим проведемо його у вигляді інтелектуальної гри  -  змагання. Об'єднання учнів у групи. Щоб набрати більше балів завдання треба виконувати швидко, правильно, а головне -  дружно.

ІІ.  „Мозковий штурм”
          Конкурс  -  „розминка”. Я буду ставити запитання по черзі кожній команді. За правильну відповідь нараховується 1 бал. Якщо команда одразу не відповідає на запитання, то відповісти може той, хто першим підніме руку.
·        Що таке дієслово?
·        Яка форма є початковою формою дієслова?
·        Чому вона так називається?
·        Як змінюються дієслова?
·        Які є часові форми дієслова?
·        Як змінюються дієслова минулого часу? теперішнього часу? майбутнього часу?
·        Як визначити дієвідміну дієслова?
·        Яка головна особливість дієслова   І дієвідміни?
·        Яка головна особливість дієслова   ІІ дієвідміни?
·        Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?

 ІІІ.  Конкурс „Домашнє завдання”
          Переходимо до наступного конкурсу.
·        Що ви повинні були зробити в домашньому завданні? (№ 150 на с. 79). (Списати прислів’я . Пояснити написання дієслів.)
·        Зараз кожна група отримає конверти з розрізненими словами та складами. Так само як і в домашньому завданні ви повинні скласти прислів’я, записати його в зошит, пояснити написання дієслів.
 1 конверт
З

від

на-

-ведешся,

ким

того

і

по-

-берешся.
  
2 конверт
Хто

-го

чуже

сво-

-ється,

хапа-

за

-вається.

позбу-
  
3 конверт
Муд

ніхто

-рим

а

ро-

-дився,

не

на-

-вчився.

Діти складають і записують прислів’я :
1.     З ким поведешся, від того і наберешся.
2.     Хто за чуже хапається, свого позбувається.
3.     Мудрим ніхто не родився, а навчився.
         Далі обговорюють і обирають двох представників кожної групи.

 ІV. Розвиток мовлення
          Конкурс „Творчий”.  Вам треба прочитати текст, визначити його головну думку, списати, сказати час дієслів. А головне -  скласти усно 2 - 3  речення -  продовження тексту. (Варіант діти обирають жеребкуванням, наприклад: обирають один із кольорів (синій, жовтий, зелений), а під кольором захований номер варіанту. Це завдання виконується із збірки „Використання народознавчого матеріалу на уроках української мови в 4 класі”. Для продовження тексту дітям треба пригадати все, що раніше читали на уроках „Я і Україна. Довкілля” і „Українське читання”).
 І група (синій)
         Колись на Поліссі виник особливий лісовий промисел  -  бортництво. Борть  - це штучне дупло. У ньому живуть бджоли. Борть робили бортники. Вони видовбували борті в сосні чи дубі. Також бортники збирали мед. Так в Україні виникло бджільництво.
         (У продовженні  діти можуть вказати, які ще ремесла є традиційними в Україні.)
ІІ група (синій)
         Мальовниче село Петриківка на Дніпропетровщині славиться народними майстрами декоративного розпису. Мистецтво малювання має тут глибоке коріння. У ХІVІІ столітті на ці землі прийшли запорізькі поселенці, почали будувати й розмальовувати хати. В основі петриківського розпису лежить обране, поетичне осмислення світу рідної природи.
         (У продовженні діти можуть розписати про особливості петриківського розпису або про інші види розпису, що існують в Україні).

ІІІ група (синій)
         Був час, коли нашу землю загарбали й поділили між собою сусідні держави. Нестерпно стало жити українському людові в неволі. І почав він утікати в пониззя Дніпра за пороги де були дикі степи. Втікачі називали себе козаками тобто вільними людьми.
         (У продовженні діти пишуть про те, як жили запорізькі козаки).
 V. Фізкультхвилинка

         Настав час відпочити, але теж із користю. Прочитайте вірш Д.Білоуса, записаний на дошці. Придумайте рухи, якими можна його інсценувати.
                            Закони письма і вимови вивчай,
                            Написано -  шся, [с' ; а ] вимовляй:
                            Раненько прокида__ся,
                            Зарядкою займа__ся,
                            Водою облива__ся,
                            Швиденько одяга__ся,
                            В дорозі не спиня__ся,
                            Назад не озира__ся.
                            Так, друже мій, ніколи,
                            Не спізн__ся до школи.
         (Діти вносять свої пропозиції рухів. Разом розучують фізкультхвилинку).
  
VІ. Закріплення вивченого
          Конкурс  -  „Спортивно-науковий”.  У вірші з нашої фізкультхвилинки є дієслова з пропущеними буквами. Ваше завдання: списати вірш змінюючи особу дієслів на першу. Вказати дієвідміну.
  
VІІ.  Вивчення нового матеріалу

         Конкурс  -  „Самоосвінтій”.  (№ 153 на с. 80 підручника).
·        Прочитайте  виразно вірш.
·        Випишіть дієслова.
·        Прочитайте план розбору дієслова як частини мови.
·        Одне з дієслів (за власним вибором) розберіть за цим планом.

 VІІІ.  Підсумок уроку

·        Що сподобалось на уроці?
·        Які відомості про дієслово повторили?
·        Чого навчились?
·        Що згадали про історію рідного краю?
Підрахунок балів кожної команди
Нагородження команд:  (Дипломи І -  ІІ -  ІІІ -  місце)
  
ІХ.  Домашнє завдання (за вибором дітей)

·        Виконати № 154 на с. 80 підручника.
·        Скласти казку про дієслово (Творче завдання)

 Рекомендації до проведення уроку:

1.     завдання вважається виконаним, коли всі члени команди завершили його виконання;
2.     конкурс „Розминка” оцінюється по 1 балу за правильну відповідь. Щоб полегшити підрахунок балів, можна за правильну відповідь давати фішки;

3.     усі інші конкурси оцінюються в 10 балів (за перше місце), 7 балів (за друге) і 5 балів (за третє).

Комментариев нет:

Отправить комментарий